Case Omschrijving
Joël Borelli
Werkzame periode 2008 – heden
In 2008 ontdekte ik de toen nog bij Crazy Pianos spelende Joël Boreel.
Hij wilde een eigen carrière opstarten maar kreeg dat zelf niet voor elkaar.
Als Crazy pianist mocht je namelijk niet buiten de club optreden.
Het was dus onmogelijk om iets op te gaan bouwen.
Ik zag het talent van Joël en hij dat van mij.
We maakten 1 afspraak.
Ik zei, jij speelt en ik ga de rest eromheen optuigen.
Dat blinde vertrouwen in elkaar werkte perfect.
Joël ging bezig om een repertoire samen te stellen en ik belde 10 bevriende horeca ondernemers om shows te gaan verkopen.
Ik verkocht hun een pakket van 4 shows per jaar. Elk kwartaal een optreden van Joël in de zaak, dat was mijn aanbod.
Met daarbij de afspraak, als je de show niks vindt van hoef je aan het eind van de avond niet te betalen.
Dat sloeg aan en zo kreeg ik ze mee.
Telkens als we elkaar belden nam ik op met: Hey Joëllie Borelli!
Van daar uit ontstond de artiesten naam Joël Borelli.
Een naam met een Italiaans gevoel wat precies ook past bij de internationale uitstraling van Joël.
Zo was de artiestennaam gevonden.
Ondertussen bouwden we een mooie website en besloten we de naam maakten we een hele slimme promovideo en bedachten we de Joël Borelli Show.
Dit werd ook als branding op het podium doorgevoerd met een mooie logo stijl.
Heel bewust kozen we nummers uit waar we show gimmicks omheen konden creëren.
Je boekte dus niet een artiest maar een SHOW!
Binnen 2 maanden na onze eerste ontmoeting had ik het voor elkaar gekregen om 40 shows in de agenda te boeken bij horeca ondernemers die nog nooit eerder hadden gehoord van Joël Borelli.
Ons plan werkte.
Joël maakte alle verwachtingen waar en sindsdien is hij uitgegroeid tot een van de meest geboekte live artiesten van Nederland.